Reklamačný Poriadok

R E K L A M A Č N Ý P O R I A D O K

upravuje práva a povinnosti spoločnosti FULLTIME, s.r.o. a jej zákazníkov v oblasti reklamácií vád tovaru vychádzajúc z Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka a zákonom č. 250/2007 Z.z, o ochrane spotrebiteľa.

Čl. I

PRÁVO SPOTREBITEĽA NA REKLAMÁCIU

Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia. Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť dňom nasledujúcim po dni, kedy bola reklamácia uplatnená. Lehotu na vybavenie reklamácie nie je možné žiadnym spôsobom predĺžiť. Po jej márnom uplynutí vzniká spotrebiteľovi nárok na odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí za reklamovaný výrobok. 

Ak spotrebiteľ uplatnil reklamáciu počas prvých 12 mesiacov od kúpy, predávajúci môže vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na jeho výsledok všetky náklady znáša predávajúci. 

Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch a predávajúci ju zamietol, je povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie (súdny znalec, autorizovaná osoba, určená osoba). Ak bude odborný posudok v prospech spotrebiteľa, môže reklamáciu uplatniť znova; znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť. Náklady odborného posúdenia ako aj všetky ostatné súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky ďalšie súvisiace náklady. 

Čl. II

POSTUP PRI UPLATNENÍ REKLAMÁCIE

Reklamáciu je možné uplatniť len s riadne vyplneným a potvrdeným záručným listom. Reklamujúci je povinný prípade zistenia vady výrobku je potrebné uplatniť reklamáciu bezodkladne (výrobok ďalej nepoužívať), a to u predávajúceho alebo u určenej osoby v najkratšej možnej dobe Následné pokračovať podľa pokynov servisného strediska. Pri nedodržaní tohto postupu, nie je možné žiadať náhradu nákladov spojených s reklamáciou. Servisné stredisko následne pošle postup reklamácie aj písomnou formou a to poštou na adresu kupujúceho, alebo mailom na e-mailovú adresu kupujúceho.

Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo u určenej osoby, ktorá je povinná reklamáciu vybaviť.

Prevádzkarne predávajúceho:

Bratislava, Topoľčianská 22 85105 Tel:02/6252 00 91

Trenčín, Kukučinová 3, 91101 Tel: 032/744 1188 

Elektronicky:

Mail s popisom závady a typom výrobku, jeho výrobné číslo, číslo predajného dokladu s dátumom vystavenia na mailovú adresu reklamacia@fulltime.sk .

Čl. III

ZÁRUČNÁ DOBA

Záručná doba je lehota, kedy si zákazník môže uplatniť právo zo zodpovednosti za vady. Inými slovami, je to doba, počas ktorej môže zákazník reklamovať tovar. Záručná doba je zo zákona 24 mesiacov. Ak je na obale tovaru, v popise e-shopu alebo v návode vyznačená iná záručná doba, platí tá, ale nemôže byť kratšia ako 24 mesiacov. Záručná doba plynie odo dňa, kedy zákazník prevzal tovar. Ak ale zákazníkovi určíte dobu na prevzatie tovaru (napr. mu držíte tovar na predajni do istého dátumu), potom záruka plynie odo dňa, kedy mal zákazník povinnosť si tovar prevziať.

Záruka na použitý tovar, môžete  nesmie to byť menej ako 12 mesiacov.

Záruka pre firemných zákazníkov Ak zákazník nakupuje tovar na firmu (uvedie firemné údaje – IČO alebo DIČ), v tom prípade sa takýto vzťah neriadi občianskym zákonníkom, ale obchodným zákonníkom.V prípade predaja firemnému zákazníkovi si predajca určuje záručnú dobu, ktorá sa v tomto prípade nazýva „záruka za akosť“. Dĺžku tejto záruky určuje v záručnom liste.

U spotrebného tovaru (napr. autokozmetika, drogistické výrobky apod.) je Kupujúci oprávnený uplatniť právo z vady do dvadsiatich štyroch (24) mesiacov, ak však nie je na tovare  uvedený dátum spotreby, v takom prípade sa lehota skracuje iba do dátumu vyznačeného na obale tovaru.

Osobitná záručná doba v trvaní 3 mesiace platí na práce pri oprave a úprave veci (ak je pri oprave alebo úprave dodaná napr. nová súčiastka, tak potom sa na ňu vzťahuje 24-mesačná záručná doba; zhotoviteľ je povinný objednávateľovi vydať záručný list s označením záručnej doby).

V rámci záruky predávajúci zodpovedá za vady výrobku. Nejde o však vadu, pokiaľ z povahy predanej veci vyplýva, že jej životnosť je kratšia než záručná doba a keď pri obvyklom užívaní takej veci dôjde k jej celkovému opotrebovaniu ešte pred uplynutím záručnej doby.

POZOR: Ak predajca stanoví záručnú dobu dlhšiu, než určuje zákon, môže si tiež stanoviť podmienky a rozsah záruky. Dĺžka záruky a podmienky poskytnutia predlženej záručnej doby sú uvedené v záručnom liste.

Čl. IV

ODSTRÁNITEĽNÉ VADY

Ak sa na tovare vyskytne odstrániteľná chyba, za ktorú nesie zodpovednosť výrobca, prípadne predajca(nevzťahuje sa na vybitie akumulátora), odstránia túto chybu na vlastné náklady v lehote do 30 dní od prevzatia reklamácie.

Ak odstrániteľná chyba vznikla bez zavinenia predajcu alebo výrobcu(napr. vybitie akumulátora), oznámi predajca túto skutočnosť odberateľovi a môže mu ponúknuť odstránenie chyby (nabitie akumulátora) na náklady spotrebiteľa. Pre takéto odstránenie sa vyžaduje písomný súhlas spotrebiteľa. Ak sa objaví počas záručnej doby 3-krát tá istá závada, alebo 4-krát rôzna závada a bude sa jednať vždy o výrobnú vadu výrobku (potrebné dokladovať všetkými vyjadreniami servisu), má zákazník právo na výmenu za nový výrobok. Pokiaľ tovar nebude možné vymeniť za rovnaký výrobok, bude zákazníkovi poskytnutá alternatíva v rovnakej kvalitatívnej a cenovej úrovni, ako keď reklamovaný výrobok kupoval, alebo mu bude vrátená celá suma.

Čl. V
NEODSTRÁNITEĽNÉ VADY

Ak ide o výrobnú chybu, ktorá sa nedá odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa výrobok mohol riadne používať, môže spotrebiteľ požadovať:
a) výmenu výrobku za bezchybný
b) zrušenie kúpnej zmluvy a vrátenie kúpnej ceny.

Za neodstrániteľné chyby sa považuje tiež opakujúca sa chyba, alebo nevybavenie reklamácie v lehote 30 dní odo dňa prevzatia.


Čl. VI

NEVYZDVIHNUTIE TOVARU

V prípade, že si kupujúci nevyzdvihol tovar po vybavení reklamácie (maximálne po 30 dňoch od prijatia reklamácie) alebo po termíne dohodnutom pri oprave po záručnej dobe, hoci sa mu vybavenie reklamácie / vybavenie opravy po záručnej dobe riadne oznámilo doporučeným listom s výzvou na vyzdvihnutie veci, Podnikateľ postupuje nasledovne:


po uplynutí lehoty na vyzdvihnutie, ktorá sa kupujúcemu určila v predošlej výzve alebo po uplynutí primeranej lehoty, zašle Podnikateľ kupujúcemu druhú výzvu vo forme doporučenej zásielky s doručenkou, aby si tovar na príslušnej prevádzke vyzdvihol a určí sa mu na to primeraná lehota (štandardne 1 mesiac od doručenia).

  1. v prípade, že si kupujúci ani po uplynutí tejto lehoty (lehota sa počíta od dátumu doručenia vyznačeného na doručenke, alebo uloženia na pošte, ak sa zásielka vráti) tovar nevyzdvihne, môže po pol roku (alebo aj skôr podľa odhadu a skladovacích možností príslušnej prevádzky, o čom rozhodne vedúci prevádzky) tovar predať. Cenu, za ktorú sa takýto tovar predal, po odpočítaní nákladov na opravu a ďalších oprávnených nákladov uvedených vyššie Podnikateľ vyplatí kupujúcemu (osobe, ktorá nevyzdvihla tovar v zmysle výziev) poštovým poukazom.
  2. V prípade, že by sa po lehote na vyzdvihnutie objavil kupujúci, ktorý by žiadal vydanie svojho tovaru, je nutné mu oznámiť a preukázať, že bol 2x vyzvaný na vyzdvihnutie tovaru a z dôvodu, že sa k nemu neprihlásil, bol tento tovar predaný, pretože Podnikateľ nemohol nevyzdvihnutý tovar dlhodobo skladovať.

Čl. VII

VŠEOBECNÉ USTANOVENIE

Záruka sa vzťahuje len na výrobné vady a nevzťahuje sa na závady, ktoré vzniknú pri:
- nedodržaní predpisu pre skladovanie, uvedenie do činnosti, prevádzkovanie a ošetrovanie výrobku

- pri mechanickom poškodení výrobku.

- nedoporučeným spôsobom použitia.

- Nemôže sa reklamovať akumulátor vybitý

FULLTIME, s.r.o. si môže uplatniť u zákazníka úhradu za nabíjanie, diagnostiku, prípadne iné náklady spojené s vybavovaním neoprávnenej reklamácie.

ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na e-shop@fulltime.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk.

Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online odkaz

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

Reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 20. Marca 2018
V Trenčíne 20. Marca 2018


Milan Dieška
konateľ spoločnosti FULLTIME, s.r.o.

Odoslať článok známemu   Vytlačiť